Pisztáciás - citromos sütemény



* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *
Szeretek új dolgokat kipróbálni kísérletezni, ha van rá időm. Ezt a süteményt Jamie Oliver magazinjában találtam, és nem bántam meg, hogy kipróbáltam. A pisztácia és a citrom nagyszerű összhangban vannak, és fenséges ízvilágot kreálnak.



Hozzávalók
200g olvasztott vaj
250g kristálycukor
200g búzadara
3 tojás
100g pisztácia
100g őrölt mandula
1 citrom leve
60g liszt
2 ek sütőpor
A pisztáciát meghámozom, és minél apróbbra összetöröm, akár le is lehet darálni, ha valakinek van rá lehetősége. Egy pár szemet hagyj meg a díszítéshez.
A vajat és a cukrot kikeverem egy tálba, amíg az egész krémes állagú nem lesz, és ezután hozzáadom a tojásokat.
Ehhez a mixhez hozzá reszelem a citrom héját, és belecsurgatom a levét. A lisztet és a sütőport összekeverem a darált mandulával, és a pisztáciával és a búzadarával, majd az egészet összekeverem a tojásos masszával. 




Én egy szögletes tepsit választottam, de a csatos tortaforma is tökéletes arra, hogy megsüssétek a tortát. 
Légkeveréses sütőben 180 fokon 45-60 percig sütjük, majd hagyjátok hűlni.
A tetejét megdíszíthetitek porcukorral, vagy készíthettek cukormázat, az utóbbit ajánlom. A cukormáz tetejét meghinthetitek a maradék pisztáciával.
Jó étvágyat hozzá!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése